måndag 7 april 2008

Dag 2 - Mumbai is the shit!


Honk free day, my ass...





Casting. Han fick inte rollen. Vi tyckte inte han vågade gräva tillräckligt djupt för att hitta sitt inre "jag". Den fysiska verkligheten kan inte tillfredsställa själens behov. Vi letar efter den psykiska smärtan av sorg som kommer av insikten av sin egen svaghet och oförmåga i förhållande till världens all grymhet och ondska - Weltschmerz.




Morgonen började med en rejäl magknip. Det var en visst en Chicken Tikka som pockade på uppmärksamhet.

Och så firade samtliga bilister "The honk free day" idag genom att tuta som besatta, dvs som vanligt.
En vänlig indier från det indiska produktionsbolaget, hjälpte mig runt på stan idag på jakt efter produkter till filmen. Vi åkte i en klassisk trehjulig rickshaw, som är den officiella taxibilen här. Om någon från Trafiksäkerhetsverket skulle komma hit skulle han nog förorena sig själv. Utan hjälp av dåligt tillagad kyckling.

I morgon kommer Tomas (min copywriter) hit. Då skall jag vara tuff och bete mig som bott här i hela mitt liv. Och skratta faderligt åt hans bortkommenhet. Så imorgon är hela det svenska filmteamet fulltaligt: Filmfotograf, regissör, stylist, producent, Art Director, Copywriter och kund. Det indiska filmteamet är ca 100 personer.

Dagens bisarra upplevelse: Satt vid poolen och snackade med en man som var född i Mumbai, uppväxt i Pakistan och som nu bodde i Chicago där han jobbade med telecom. När han förstod att jag var svensk frågade han om jag kände till bandet "Ultima Thule".

2 kommentarer:

the peterssons sa...

Antar att ni bor i flashiga colaba och njuter av MTV India hela nätterna. Akta Er för is i drinkarna det är likamed döden för en vit man. Lika så killarna nere på stranden som tyst säger "hashis sir". De ser snälla ut och säljer plasfickor med lite röka i NEJ Tack. Ett besök på Leopold Café & Bar är ett måste om Ni inte redan varit här. Ett litet krypin där man tror att Sean Connery övade upp sin James Bond roll. Här är ryssar, shejker, afrikander och till och med vi svenskar passar in här. Maten vet man vad det är och man känner sig efter 1 minut hemma på något konstigt sätt. MVH Ikano Christoffer

SOL sa...

Passa er för tillagad mat – ät råa ödlor och myror. De finns överallt. Den indiska lavemangmaten komponerades under tidigt 1940-tal av doktor Mengele och serverades under namnet Nazi Goreng.
Om du bara andas utåt och håller högra handen ren så kommer det nog att fixa sig.
SOL